Långt hål, lång dag, snälla 15.00!!

 

120921

Försöker med tankekraft forma mitt hår till små små spiraler med resultat återstår att se...

En obetydelseful ögonfärg skiljer oss åt, läser dina ord men ser mina egna tankar. Fascinerande, läskigt, lite häftigt och mycket sant.

The problem is all inside your head she said to me

Förvirring,
en verklighetsuppfattning tyckt just nu fattas men ändå känns det glasklart.
Allt i mitt huvud så klart.
Oj vilka upp samt nedgångar det har varit.
 
Jag lever men visst är det lite trasig.
Men härligt djupa konversationer blandas med skrattattacker 
och i ett enda stort pussel så börjar nu bitar falla på plats. 
Bitar saknas och andra passar bara inte men känslan när man nu vet att det är ok
och att på ett oväntat sätt ändå är uppbackad.
 
 
 

Dreams, thats where I have to go

Min röst har försvunnit med alla de toner jag sjungit denna långa skolvecka, har även någonslags teori att kanske min käre mors förkylning har letat sig en generation ner. Hoppas den inte är här för att stanna!
 
Min vanligtvis lite för gråa skola har denna vecka blivit upplyst av hundratals datorer eftersom varje elev har nu mera fått en att kalla sin egen. Tannbergsvägen 9 har utvecklats till en gigantisk datasal och många ögon har fastnat vid de omtalade dataskärmarna. 
  Självklart så njuter jag med av det lysande äpplet på den slivergrå skatten men låter inte hela min värld tas över. Gammla ärr finns fortfarande kvar, eller vad är gammalt? kanske det är relativt nya som drar en tillbaks till verkligheten från cybervärlden. Men som sagt så njuter jag, det sägs att matriella saker bara ger kortvarig lycka. Men det är lycka i alla fall. 

Separation Anxiety

Bladen på träden kämpar för att hålla sig kvar på grenarna
men gräset skiftar fortfarande i gröna nyanser men annat är det genom mina ögon.
Ser bara en snötäckt mark och nakna genar under tonvis med nordens vita massa när jag ser ut genom fönstret.
Tur är väl att man är så gott som instängd i skolan om dagarna och kan fortfarande drömma om att en sommar.
 
Försöker sakta komma till insikt att änu en sommar är över och
lämnar de bästa månaderna av året bakom mig.
Hoppas att inte vinter kommer bli allt för lång och att kära återseenden snart kommer ske.
Men nu är det ordet farväl som dominerar mig.
På ett eller annat sätt.
 
 
RSS 2.0