There's only one Tree Hill, and it's your home.

Jag har dragit ut på det länge nu. Men det skulle vara att uppnå det omöjliga att toppa med något bättre slut på 2012 än det allra sista avsnittet av One Tree Hill.
  Det var lika poetiskt och underbart som jag tänkt det. Perfekt. Man fick tillbaks så mycket. Som fan, som en som verkligen sett alla avsnitt. När Hayley är i cafet och man ser boken, Julius Caesar och verkligen förstår vilken bok det är. Samma som i Pilot avsnittet, samma bok som hängt med i 9 säsonger. Små detaljer som var så stora i mina ögon. Det är det som är speciellt med serien att det lilla blir det stora. 
   Jag höll tillbaks tårarna bra tyckte jag, allt var så fin men några tårar skulle det väl ändå inte bli. Men det är då det händer. Jag hör det i bakgrunden. (lalalala...lalalala) Det filmas på scenen och där sitter han perfekt vid pianot och spelar den låten, Soldier-Gavin DeGraw. Tårarna kommer och allt är verkligen bara perfekt. Eller det är inte så bara...
   Det är kanske slut nu. Fast det är aldrig slut för uppe på bokhylla i mitt rum står de. Alla 9 säsongerna och väntar på mig. Väntar på en grå och reging dag när det spelas igen och igen. 
 
 
"There's only one Tree Hill, and it's your home."


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0